czwartek, 19 kwietnia 2012

Dziwny ten świat ...

Hi

Today I've got for you an artist Czesław Niemen. He is from Poland and I'm really proud of having such a big singer as my countryman. His music won't never stop to be great - especially song called "Dziwny jest ten świat". His greatness is noticeable in most of polish cities as there are lots of monuments of him. 
It's a pity he is no more with us.
-----------------------------------------------------
Mam dla was dziś coś dla odmiany, gdyż zauważyłam że na naszym blogu brakuje polskich artystów. A więc wybrałam Czesława Niemena - bez jeden z najważniejszych i najwybitniejszych twórców muzyki w Polsce. Po odejściu w 1967 roku z bigbeatowego zespołu Niebiesko-Czarni, występował jako solista.
Poza nagrywaniem kompozycji na własne albumy, Niemen tworzył również muzykę filmową i teatralną. Brał między innymi udział w nagraniu muzyki do "Wesela" Andrzeja Wajdy, gdzie wykonywał partię Chochoła. Artyście nieobca była również poezja.W ostatnich latach kariery Czesław Niemen, poza komponowaniem muzyki, zajmował się również tworzeniem grafik komputerowych.
Wybitny artysta zmarł 17 stycznia 2004 roku.
Ja osobiście bardzo cenie sobie tego artystę, nie tylko za wokal ale również za treść jego piosenek.

Dziś również dla odmiany pokażę wam jedną piosenkę, ale w innych wykonaniach.
Tą piosenką będzie "Dziwny jest ten świat ". Kocham ją z wielu powodów. Pierwszy to niesamowita muzyka. Drugi -świetny śpiew wykonawcy. A trzeci i chyba najważniejszy to słowa, mówiące o naszej złej i dobrej stronie, o żalu nad światem , który zapomniał co tak naprawdę się liczy .   
Miłego słuchania .
  • Oczywiście na początek oryginał.  
















  • Teraz w wykonaniu Edyty Górniak
















  •  I wykonaniu pewnej młodej damy z programu "Mam talent", a mianowicie Klaudii Kulawik 
















No i co sądzicie? Które najlepsze wykonanie?

Do usłyszenia !
                                                        by Ela

2 komentarze:

  1. Cześć! :)
    Czytam Waszego bloga od początku i chciałabym podzielić się z wami moimi przemyśleniami o nim. :D
    Ogólnie cały blog mi się podoba i na prawdę zespoły, które tutaj opisujecie są muzyką wszech czasów. Lecz wokalistka Adele chyba nią jeszcze nie jest, bo za krótko występuje na scenie muzycznej, ale ostatni post czyli Czesław Niemen z pewnością się do niej zalicza. :)
    Drugą sprawą są autorki tego bloga. Są nimi Ela i Natalia jak mniemam z podpisów. Gdyby zapytano mnie, która z nich lepiej pisze od razu stwierdziłabym, że Ela. Jej posty są krótsze, ale za to napisane takim prostszym językiem. Widać, że Ela stara się i sama pisze te notki. Niestety Natalia chodzi na łatwiznę i po prostu korzysta z najłatwiejszego sposobu czyli kopiuj-wklej. Gdy porównałam jedną notkę Natalii z informacjami, które są na wikipedii stwierdzam, że są one identyczne. Gdybym chciała poczytać "encyklopediowe" notatki o zespołach od razu skorzystałabym ze strony wikipedia. Więc przyznam, że dużo bardziej wolę czytać notki, które dodaje Ela i czekam na następny post tej autorki. :) :D
    Mam nadzieję, że nikogo nie zanudziłam tym moim długim komentarzem, a także nikogo nie uraziłam. :P
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ku pamięci Czesława Niemena [*]

    OdpowiedzUsuń